click for more https://fapfapfaphub.com

Curhat Mahasiswa Asal Lombok di Jawa: Gak Bisa Pulang, ya Mau Gimana Lagi

764

Keruak – LOMBOKim.com Sejak semakin merebaknya virus corona, beberapa daerah di Indonesia sudah menerapkan aturan PSBB (Pembatasan Sosial Berskala Besar). Pemerintah Provinsi NTB pun telah mengambil keputusan untuk membatasi akses mobilitas ke luar daerah. Bandara dan pelabuhan resmi ditutup.

Namun gimana kabar orang-orang yang nggak bisa pulang kampung? Sebenarnya mau diistilahkan mudik atau pulang kampung gak penting, mereka tetep aja nggak bisa kembali ke kampung halaman. Terlebih udah masuk bulan puasa, kondisinya pun pasti makin nelangsa. Nggak bisa puasa dirumah, nggak bisa lebaran dirumah, sedih.

Ternyata nggak cuman pekerja yang nggak bisa mudik tahun ini, nggak sedikit Mahasiswa yang ternyata masih tertahan di rantauan. Salah satu mahasiswa Politeknik Energi dan Mineral (PEM) Akamigas asal Lombok, Wahyu Auliya (21) bercerita kalo dia udah lumayan lama nggak pulang kampung. Alih-alih berencana pulang sebelum puasa, malah keduluan sama virus Corona.

BACA JUGA  Bappenas RI Dukung NTB Kembangkan STIPark

Curhatnya, sampe sekarang ada sekitar 4 orang mahasiswa asal Lombok yang masih tertahan di asrama dan ternyata lagi skiripsian, alias Mahasiswa semester akhir. Menurutnya, saat ini pihak kampusnya emang udah memberlakukan peraturan yg super ketat di asrama. Mahasiswa sama sekali nggak boleh keluar asrama, kecuali ya untuk hal-hal yang bener-bener penting dan mendesak.

“Sejak adanya pandemi ini, di asrama udah banyak muncul peraturan baru. Mahasiswa gak dibolehin keluar asrama kecuali ada hal penting. Misalnya bimbingan ke dosen sepuh yg ngeharusin nyerahin hardcopy bimbingan” ungkapnya (29/04/2020).

BACA JUGA  Gelar Penyemprotan Desinfektan, Pemdes Jembatan Kembar Bangun Sinergitas Wujudkan Kampung Sehat.

Mahasiswa Teknik Mesin ini sebenarnya bisa dibilang tabah banget, pesannya dengan adanya wabah di bulan puasa ini kita harusnya bisa makin Istiqomah buat ibadah, tarawih di rumah, tadarusan di rumah, serba di rumah harusnya bisa bikin kita lebih dekat lagi sama Allah.

“Rasanya gak bisa pulkam, pastinya ya sedih. Kegiatan selama bulan puasa ini rasanya nggak lengkap aja, nggak bareng sama keluarga, cuman bisa ngedenger suaranya lewat telpon. Tapi ya mau gimana lagi, orang tua minta buat tetep disini. Ya harus dipatuhi, demi kebaikan bersama” sambungnya. Untungnya, semua kebutuhan selama di asrama juga bisa dipenuhi. Dari takjil, makanan berbuka sampai sahur Alhamdulillah masih aman. Pihak kampus juga udah ngasih beberapa vitamin buat mahasiswanya biar tetep sehat selama di asrama.

BACA JUGA  Fasilitator Rehab Rumah Tahan Gempa di Lombok Timur Dirakor

Well, kita (Mahasiswa) yang bisa pulang kampung, ngumpul sama keluarga, kuliah online mungkin masih sering ngeluh. “Bosen di rumah, gak bisa kemana-mana, bosen kuliah online, bosen rebahan…” Padahal di luar sana, nggak sedikit kok saudara-saudara kita yang gagal pulang. Diisolasi di asrama, nggak bisa ngumpul sama keluarga, dan sama aja kok tetep kuliah online. Terlebih dengan kondisi bulan Ramadhan, jauh dari orang tua, duh. Jadi kita yang udah di rumah, tetap diam di rumah, ikutin peraturan pemerintah ya, jangan ngeyel. Semua pasti berlalu. (Yunita)

31 Comments
  1. Shyla Bayes says

    This article was just the thing I have been after!

  2. Fidel Gilbreth says

    This blog is great. Thanks.

  3. private blog network says

    I will right away grab your rss as I can’t find your e-mail subscription link or
    e-newsletter service. Do you’ve any? Kindly let me realize in order that I may subscribe.
    Thanks.

  4. social media marketing says

    magnificent post, very informative. I wonder why the other specialists of this sector don’t notice this. You must continue your writing. I am sure, you’ve a great readers’ base already!

  5. زبان آلمانی یکی از پرطرفدارترین زبان های جهان می باشد.
    زبان آلمانی در قسمتی از اروپا صحبت می شود.

    دلیل زیبایی و ظرافت هایی که دارد؛ بسیاری
    از افراد اقدام به آموزش آن
    میکنند تابتوانند به این زبان صحبت کنند.
    در تهران کلاس های زیادی برای آموزش زبان وجود داردکه
    ما در این مطلب می خواهیم شما را بهترین
    آموزشگاه های زبان آلمانی در تهران آشنا کنیم تا
    با آگاهی کامل بتوانید اقدام به آموزش آن نمایید.

  6. رژیم لاغری سریع says

    When I initially commented I appear to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now whenever a
    comment is added I receive 4 emails with the exact same comment.
    There has to be a way you can remove me from that service?
    Thanks!

  7. Good day! This is my first visit to your blog! We are
    a collection of volunteers and starting a new initiative in a community in the
    same niche. Your blog provided us useful information to work on. You have done a marvellous job!

  8. It’s really a nice and helpful piece of info. I’m glad that you shared this helpful info with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

  9. I’d need to examine with you here. Which is not something I usually do! I take pleasure in reading a put up that may make people think. Additionally, thanks for permitting me to remark!

  10. https://espertoprestashop.it says

    Good day! This post couldn’t be written any better! Reading this post reminds me of my previous
    room mate! He always kept talking about this.
    I will forward this article to him. Fairly
    certain he will have a good read. Thanks for sharing!

  11. Becky Hartup says

    wearing contact lenses is sometimes hard and you always need to clean it for hygiene“

  12. Mauricio Levangie says

    Wow thanks so much for all this work, saves us a tonne of time!

  13. Guillermo Deahl says

    And with most origin films, this one spent considerable time in establishing the ground rules for discovery of powers, the relationships between characters, all primed for action sequences in between long drawn narratives building up toward that inevitable big bang conclusion which contained everything but the kitchen sink.

  14. Augustina Smoldt says

    Hey, what kind of anti-spam plugin do you use for your blog.

  15. movie streamer free says

    Still, we want to be clear that downloading and viewing copyrighted content material is just allowed in a small number of countries.

  16. Dirk Mccaskey says

    I am glad to be one of several visitors on this great internet site (:, thank you for posting.

  17. Talia Anciso says

    I’m really loving the theme/design of your web site. Do you ever run into any browser compatibility problems? A few of my blog audience have complained about my website not operating correctly in Explorer but looks great in Safari. Do you have any ideas to help fix this problem?

  18. fiksi says

    Sekarang sudah mulai musim gugur. Jadi di kampus, daun maple yang ada di pepohonan di kedua sisi Jalan Maple berangsur-angsur berubah warna dari hijau menjadi merah.

  19. 소액결제현금화 says

    It doesn’t issue if an individual is employing a cell phone, tablet, laptop, desktop, or even the operating process in their option. We make it uncomplicated that you should give an optimized online payment knowledge in all cases.소액결제정책

  20. buku cerita says

    Setelah semalaman berpikir keras dan penuh dendam, perlahan-lahan, aku mulai merasa lebih tenang. Kemudian, aku memutuskan untuk masuk ke dalam ruang kerja itu, mencari lebih banyak petunjuk.

  21. fiksi says

    “Tidak ada yang spesial. Aku hanya bercanda.” Aku melemparkan diriku ke dalam pelukannya, menyelipkan tanganku di bawah kemejanya dan mengelus-elus dadanya. “Apakah kamu mau mandi, sayang? Aku akan menyiapkan airnya.”

  22. Mudah54 says

    Hi, today u can register Free credit RM5 MEGA888 and claim welcome bonus RM5 in your account as welcoming bonus. Dont hesitate to ask any question at the customer service if u have. Please refer to my link above. Good luck

  23. 신규웹하드 says

    A payment is the voluntary tender of cash or its equivalent or of issues of worth by one celebration (such as a particular person or firm) to another in exchange for products, or services provided by them, or to satisfy a authorized obligation.노제휴p2p순위

  24. rdiet says

    Have you ever considered about adding a little bit more than just
    your articles? I mean, what you say is fundamental
    and all. Nevertheless imagine if you added some great photos or videos to give
    your posts more, “pop”! Your content is excellent but with images and clips,
    this blog could undeniably be one of the most beneficial in its niche.
    Fantastic blog!

  25. p2p사이트 says

    Stay clear of a penalty by filing and paying out your tax by the thanks day, Even when you can’t pay back what you owe.p2p순위

  26. fiksi says

    “Kamu hanya seorang budak di sini, berlutut! Cepat berlutut dan minta maaf pada tuan muda atau kamu akan menyesal pernah dilahirkan di dunia ini!”

  27. p2p추천 says

    Adding a payment strategy subsequent the measures down below won’t mechanically adjust how you’re presently setup to pay for an present Microsoft subscription. Master how to change your Microsoft membership payment method and options.노제휴p2p순위

  28. 소액결제 정책미납 says

    Adding a payment approach next the actions under would not instantly adjust how you’re now set up to pay for an current Microsoft membership. Understand how to vary your Microsoft subscription payment approach and choices.소액결제 정책미납

  29. The trailer additionally brings again Bryce Dallas Howard as Claire Dearing, and authentic Jurassic Park forged members like Sam Neill, Laura Dern, and Jeff Goldblum.

  30. Examine This Report on p2p says

    The overall rule is payment of the debt cannot be enforced after a lapse of 6 years, but this era varies underneath diverse jurisdictions. A standard technique for proving payment is from the creation of a signed receipt, but payment can be proved in other techniques, and, conversely, manufacture of a receipt is not really conclusive proof of payment. Dollars erroneously paid could possibly be recoverable depending upon the jurisdiction and whether or not the payment was built as being a oversight of simple fact or to be a error of regulation.https://divinglevel46.bravejournal.net/post/2022/05/24/Examine-This-Report-on-p2p

Leave A Reply

Your email address will not be published.

Look At This teluguhotsexstories.me